چند نکته ای که باید برای دکوراسیون مینیمال رعایت کنید
نوشته شده توسط : ali

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه سادگی را انتخاب میکنید ، سبک دکوراسیون مینیمال بهترین گزینه برای شما میباشد . کلمه مینیمال به معنی حداقل ها میباشد . در صنعت دکوراسیون نیز این کلمه به معنی استفاده حداقلی از لوازم دکوراتیو و ساده تر کردن فضای منزل میباشد که هیچ نوع  پیچیدگی در آن دیده نمیشود و دارای نظم و آرامش خاصی است . سبک مینیمال بر ظاهر ساده لوازم دکوراتیو منزل تاکید دارد . این سبک از دکوراسیون را میتوان برای اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، اتاق کار ، دفاتر اداری و ... استفاده کرد .

 

 

عناصر و متریالی که برای دکوراسیون مدرن کاربرد دارد چوب و فلز هستند که خود نماد سادگی میباشند . بدین منظور میتوانید از مبلمان ، میز جلو مبلی مدرن و میز تلویزیون های مدرن استفاده کنید که منبت کاری ، تجملات و زرق و برق برای این سبک از کارها معنا و مفهومی ندارد .

 

 

لوازم دکوراتیو منزل را باید براساس کارایی آنها انتخاب کنید و بچینید چراکه لوازم غیر ضروری منزل که جنبه ی تزیینی و تجملی دارند در این سبک از دکوراسیون جایگاهی ندارند . پس برای داشتن دکوراسیون مینیمال بهتر از از کابینت ها و فضای کمدها به خوبی استفاده کنید تا مجبور نشوید مقداری از لوازم را در اتاق نشیمن بچینید چراکه این این سبک بر استفاده حداقلی از لوازم تاکید دارد . بنابراین بهتر از از دستگیره های توکار برای کابینت ها و کمدهای ریلی استفاده کنید .

 

برای پیاده سازی این سبک بهتر است از اشکال هندسی مربع ، مستطیل و یا دایره که نماد سادگی هستند استفاده کنید .

 

نورپردازی در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار است برای همین منظور از پنجره های بزرگ و پرده های نازک استفاده میکنند همچنین میتوانید از لامپ های هالوژنی و چراغ های سقفی نیز استفاده کنید . برای رنگ آمیزی دیوارها نیز بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا منزلتان روشن تر و دلبازتر به نظر برسد .

 

 

سطوح صاف و مسطح از نمادهای بارز این سبک از دکوراسیون میباشد که در اجرای این سبک بسیار دیده میشوند . بنابراین بهتر است از مبلمان پایه کوتاه و کم ارتفاع با اشکال ساده و سطوح صاف استفاده کنید . برای کفپوش ها نیز بهتر است از رنگ های روشن و ساده استفاده کنید . همچنین فرش های ایرانی را به دلیل شلوغ بودن طراحی هایشان فراموش کنید . پس فرشی را انتخاب کنید که دارای رنگ خنثی و ساده باشد . برای سبک مینیمال تنها باید از رنگ های خنثی استفاده کرد که این رنگ ها شامل  رنگ های روشن بخصوص رنگ سفید که نماد سبک مینیمال است ، میباشند .

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: